DARMOWA WYSYŁKA!

Jak wyczyścić bak z rdzy? Najlepsze sposoby na korozję

Jak wyczyścić bak z rdzy

Jak wyczyścić bak z rdzy? Najlepsze sposoby na korozję

Wśród motocyklistów krąży mnóstwo opowieści o tym jak wyczyścić bak z rdzy w sprytny sposób. Najlepsze sposoby na korozję są jednak proste, nie wymagając ani użycia polecanej tu i ówdzie betoniarki, ani oddawania sprzętu do serwisu. Jak pozbyć się korozji i zabezpieczyć zbiornik paliwa na przyszłość? Musisz zaopatrzyć się w kilka rzeczy i przystąpić do metodycznej pracy.

Kiedy bak w motocyklu może pokryć się rdzą?

Korozja to proces chemiczny, który dał się we znaki niejednemu entuzjaście motoryzacji. Drobinki rdzy, będącej efektem utleniania żelaza narażonego na wilgoć czy stały kontakt z wodą, mogą zablokować cały układ paliwowy. To często jeden z powodów dlaczego nie odpala motocykl. W ekstremalnych przypadkach w zbiorniku paliwa zrobi się nawet dziura! Kiedy jesteśmy narażeni na rdzewienie baku?

Wbrew pozorom ze skorodowanym zbiornikiem paliwa spotykamy się nie tylko wówczas, gdy bierzemy na warsztat kultowe motocykle z czasów PRL-u, których wcześniejsi właściciele nie używali od kilkudziesięciu lat. Drobinki rdzy mogą pojawić się w sytuacji, gdy bak nie był zabezpieczony przed korozją, a jednocześnie nie osuszyliśmy go przed zostawieniem jednośladu samemu sobie na dłuższy czas.

Co będzie potrzebne do wyczyszczenia zardzewiałego zbiornika?

Na forach internetowych dla motocyklistów nie brak porad domorosłych mechaników, którzy sposobów na radzenie sobie z korozją upatrują chociażby w coca-coli. Z drugiej strony profesjonaliści do czyszczenia pokrytego rdzą baku często używają… betoniarki. Jak znaleźć złoty środek? Potrzebował będziesz kilku poręcznych akcesoriów oraz środków chemicznych, których łączny koszt może przekroczyć kilkaset złotych. Posłużą one nie tylko do oczyszczenia zbiornika, ale również jego zabezpieczenia na przyszłość.

W celu poradzenia sobie z problemem musisz mieć przygotowane:

  • nakrętki sześciokątne,
  • chwytak z silnym magnesem neodymowym,
  • wodę,
  • zaślepki na otwory w zbiorniku,
  • odrdzewiacz w płynie,
  • środek zabezpieczający metal.

Mając na podorędziu wszystkie te rzeczy, możesz przystąpić do oczyszczania baku. Jest to praca na kilka dni, dlatego warto odpowiednio wcześniej zarezerwować sobie potrzebny czas.

Jak wyczyścić bak z rdzy? Postępuj według instrukcji

W czasie pracy nad oczyszczaniem zbiornika paliwa z korozji istotna jest precyzja. Nie powinieneś niecierpliwić się ani pozwalać na drobne niedoróbki. Korozję powinno się zlikwidować w stu procentach. Jak to zrobić?

W celu usunięcia rdzy z wnętrza baku, należy wykonać następujące kroki:

  1. Zdemontuj bak.
  2. Wykręć wszystkie elementy, które da się usunąć, po czym zaślep otwory.
  3. Przez jedno pozostawione wejście wsyp nakrętki sześciokątne i wlej nieco wody.
  4. Potrząsaj przez kilkanaście minut zbiornikiem, aby oderwać grubsze płaty rdzy.
  5. Po wysypaniu nakrętek i usunięciu ewentualnych pozostałości magnesem wlej roztwór odrdzewiacza w płynie i gorącej wody przygotowany zgodnie z instrukcją wybranego przez ciebie środka.
  6. Po kilku godzinach opłucz dokładnie bak i bez nadmiernego suszenia wlej środek zabezpieczający, który rozłoży resztkę rdzy i zabezpieczy zbiornik na przyszłość.
  7. Kiedy rozprowadzisz dokładnie środek, zostaw zbiornik na kilkanaście godzin, aby chemia związała resztki rdzy i utwardziła warstwę ochronną.
  8. Na koniec działań po raz kolejny wypłucz bak i dobrze go wysusz.

W internecie można spotkać się z pomysłami na zastąpienie nakrętek gwoźdźmi, żwirem czy tłuczonym szkłem. To pierwsze jak najbardziej może przejść, jako że łatwo je usunąć magnesem. Ze żwirem czy szkłem może być znacznie trudniej. Zdecydowanie należy też unikać używania coca-coli zamiast profesjonalnych środków chemicznych, jako że jest słodka i klejąca.

Co zrobić, aby zbiornik paliwa nie korodował w przyszłości?

Warto też zadbać, aby korozja nie powróciła. Wcześniejsza działania powinny zapobiec powstawaniu rdzy w ciągu kilku miesięcy. Do ochrony na długie lata może przydać się jednak specjalna powłoka, po utwardzeniu zapewniająca zbiornikowi odporność na rdzę. Dodatkowa powłoka antykorozyjna jest szczególnie istotna w przypadku starych, zabytkowych wręcz jednośladów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *